Monday, January 6, 2014

ေျခာက္ပုလင္း ျပႆနာ

လပြတၱာၿမိဳ႕အျပင္တြင္ ျဖစ္သည္။ ရႊံ႕ေတြေပေနေသာ လူႏွစ္ေယာက္ကို တျခားလူမ်ားက ဝိုင္းၿပီးဆြဲေန ၾကသည္။ ထိုလူႏွစ္ေယာက္က ဆဲနည္းေပါင္းမ်ဳိးစံုကို ဆဲၿပီး သတ္မယ္ ျဖတ္မယ္ တကဲကဲ လုပ္ေနၾကသည္။

ေဘးလူေတြက ဆြဲထားသည့္ၾကားမွပင္ ထိုလူႏွစ္ေယာက္သည္ ႐ုန္းထြက္သြားၿပီ ရႊံ႕ေခ်ာင္းထဲသို႕ ခုန္ဆင္းသြားၾကသည္။ ထိုအခါ က်န္လူမ်ား အားလံုးလည္း ထိုလူႏွစ္ေယာက္နည္းတူ ရႊံ႕ေတာထဲ သို႔ဆင္းၿပီး ဝိုင္းၿပီး ဆြဲၾကရေတာ့သည္။ ထိုလူႏွစ္ေယာက္ကို ဆြဲၿပီး တက္လာေသာအခါ လူေတြ အားလံုးမွာ ရႊံ႕ေတြအလိမ္းလိမ္းႏွင့္ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ လူအားႏွင့္ ဝိုင္းဆြဲ သြားေသာအခါ ထိုလူႏွစ္ေယာက္သည္ ႐ုန္းရင္းကန္ရင္းႏွင့္ပင္ ပါသြားေတာ့သည္။ ေနာက္ေတာ့ ထိူလူႏွစ္ေယာက္ကို တဲအိမ္ေလး တစ္ခုေပၚသို႔ ဝိုင္းၿပီး ေခၚတင္သြားၾကသည္။ ထိုလူႏွစ္ေယာက္မွာ လူေတြအားလံုးက ဆြဲထားသျဖင့္ မလႈပ္သာေသာ္ လည္း ပါးစပ္ကမႈ ဆဲေရး တိုင္းထြာမႈမွာ ရပ္တန္႔သြားျခင္း မရွိေပ။

ဘာျဖစ္တာလဲဟု ကြၽန္ေတာ္က ေမးၾကည့္ေသာအခါ “ေခ်ာင္း ဟိုဘက္ကမ္းက ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ရန္ျဖစ္ တာေလ...။ အဲဒီဘုန္းႀကီးက ေလေဘးရတဲ့ ပစၥည္းေတြကို သူ႔အမ်ဳိးေတြကိုခ်ည္းပဲ ဦးစားေပး ေပးလို႔ မေက်နပ္လို႔ ေျပာေတာ့ ဘုန္းႀကီးက ေျခေထာက္နဲ႔ မ်က္ႏွာကို ထကန္လိုက္တာ၊ သူ႔ကို ကန္လို႔ဆိုၿပီး ဘုန္းႀကီးကို သတ္ပါမယ္ တကဲကဲ လုပ္ေနၾကတာ” ဟု ဆြဲေခၚ သူမ်ားထဲတြင္ပါေသာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ထိုအမ်ဳိးသမီးက ကြၽန္ေတာ့္ကို ေျပာျပေနစဥ္ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ေဘးတြင္ လူတစ္ေယာက္လည္း နားေထာင္ေန သည္။ ထိုအမ်ဳိးသမီး ထြက္သြားေသာ အခါတြင္ ကြၽန္ေတာ့္ေဘး၌ နားေထာင္ေနေသာ လူက “အလကားပါဗ်ာ၊ ဘုန္းႀကီးက ေကာင္းပါတယ္။ ေလမုန္တိုင္း စတိုက္ၿပီး ကယ္ဆယ္ေရးေတြ မေရာက္ခင္က ဒီရပ္ကြက္က လူေတြကို သူ႔ေက်ာင္းမွာ ရွိတာေလးနဲ႔ ေကြၽးထားတာ။ ဒီေကာင္ေတြက အရက္မူးၿပီး ေက်ာင္းဝမွာ ထိုင္ဆဲေနလို႔ ဘုန္းႀကီးက အျမင္ကတ္ၿပီး မ်က္ႏွာကို ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္လိုက္တာ” ဟု ထိုလူက ေျပာသည္။

ယခု ျပႆနာတြင္ ဟိုလူေတြဘက္က ေျပာေတာ့လည္း ဟိုလူေတြ ဘက္ကအမွန္၊ ဘုန္းႀကီးဘက္ က ေျပာေတာ့လည္း ဘုန္းႀကီးက အမွန္ျဖစ္သည္။ မည္သူကမွားမွား မည္သူက မွန္မွန္ ျပႆနာ ကေတာ့ ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။
“ကြၽန္ေတာ့္ အိမ္ေဆာက္ရင္ ရာအိမ္မွဴးကို ေျပာမယ္။ ဝါးဘယ္ေလာက္ေပး၊ သြပ္ဘယ္ေလာက္ေပး၊ ပ်ဥ္ဘယ္ေလာက္ေပးဆိုၿပီး ေတာင္းရမယ္” ဟု စက္ေလွ ေမာင္းသမားက ေျပာသည္။ ထိုအခါ ကြၽန္ေတာ္က ဘာေၾကာင့္ အဲလိုေတာင္းရတာလဲလို႔ ေမးလိုက္ေတာ့ ....
“ဒီေကာင္ေတြ လုပ္ထားတာ ကြၽန္ေတာ္သိတာေပါ့ဗ်၊ က်ဳပ္ေတာင္းတာ ေပးရင္ေပး မေပးရင္ ဒီေကာင္ေတြ လုပ္ထားတာကို ေဖာ္လုိက္မွာေပါ့” ဟု ျပန္ေျပာသည္။

ေလွသမားေျပာသည့္ ဒီေကာင္ေတြ လုပ္ထားတာကို ေဖာ္လုိက္မွာေပါ့ ဟုေျပာသည့္ စကားကို ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားသြားသည္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အခ်ဳိ႕ေသာ ေက်းရြာေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ထိုကဲ့သို႔ မဟုတ္တာ လုပ္သည္ဆိုသည့္ သတင္းမ်ား ၾကားရေသာ္လည္း လက္ဆုပ္ လက္ကိုင္ ေမးၾကည့္လိုက္လွ်င္ မည္သည့္ရြာက မည္သူ မည္ကဲ့သို႔ အလြဲသံုးစား လုပ္သည္ ဆိုသည္ကိုေတာ့ ေတြ႕ရျခင္း မရွိေသးေပ။ ယခုေတာ့ ေလွသမားေျပာသည့္ ပံုအရဆိုလွ်င္ေတာ့ ေသခ်ာသည္။ အလြဲသံုးစား လုပ္သည္ကို ေသခ်ာေျပာျပႏိုင္ပံု ေပါက္သည္။

ကြၽန္ေတာ္ ဆက္ေမးၾကည့္ေတာ့ ထိုေလွသမားေနသည့္ ရြာသည္ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ႏွင့္ ပစၥည္းေျဖာင္သည့္ ေနရာတြင္ နာမည္ႀကီးေသာ ရြာျဖစ္သည္။ ထိုရြာတြင္ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ ရာအိမ္မွဴးက လုပ္စားသည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ရြာဥကၠ႒ကလည္း ဘုန္းႀကီးႏွင့္ မတည့္ဘဲ သူ႕ဘာသာသူ လုပ္တတ္သလို လုပ္စားသည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေနသည္။ ၿမိဳ႕ေပၚရွိ ကယ္ဆယ္ေရးဗဟိုတြင္ ဥကၠ႒က ဘုန္းႀကီးနဲ႔ အတြင္းေရးမွဴး မေကာင္းေၾကာင္း လာတိုင္ၿပီး ဘုန္းႀကီးကလည္း ဥကၠ႒ မေကာင္းေၾကာင္းလာတိုင္ ထိုကဲ့သို႔ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ပတ္တိုင္ေနၾကေသာ ရြာတစ္ရြာ ျဖစ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ သံုးရက္က ရြာအတြက္သံုးရန္ အစိုးရေပးသည့္ ဝါးမ်ားထဲမွာ အလံုးႏွစ္ေထာင္ကို ရာအိမ္မွဴးက ထုတ္ေရာင္းသည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုသို႔ ထုတ္ေရာင္းရာတြင္ ၿမိဳ႕ေပၚသို႔ သယ္ရန္အတြက္ ယခုေလွသမား၏ ေလွကိုငွားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ဟုဆိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလွသမားက ဝါးခိုးေရာင္းသည္ကို အက်ပ္ကိုင္၍ သူ႔အိမ္အတြက္ လိုသည့္ ပစၥည္းမ်ားကို ေတာင္းမည္ဟု ဆုိသည္။

ရြာေတြမွာ အိမ္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ ဆံုးျဖတ္ၿပီ ဆိုကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေပးထားသည့္ ပံုစံအတိုင္း စနစ္တက်ေလး ေဆာက္ေပးဖို႕ ရြာသားမ်ားကို မွာရသည္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ၿပီးစလြယ္ ေဆာက္လိုက္ပါက အိမ္ေလးက ခိုင္သင့္သေလာက္ မခိုင္သည့္အျပင္ ေျမႀကီးေပၚမွာ ေနရသည္ႏွင့္ မကြာေလာက္ေအာင္ ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိ ေဆာက္ထားပါက ေငြေၾကးမ်ားစြာ ကုန္က်ၿပီးမွ ရြာအတြက္လည္း အက်ဳိးမရွိ လွဴဒါန္းရသူမ်ားအတြက္ လွဴရက်ဳိးမနပ္ ျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အိမ္ေလးမ်ားကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျဖစ္ေအာင္ ေဆာက္ဖို႔ မွာရသည္။

ထိုသို႔ မွာထားသည့္ၾကားမွပင္ အခ်ဳိ႕ေသာရြာမ်ားက ျဖစ္သလို ေဆာက္ထားၾကသည္ကလည္း ရွိေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေန႔စဥ္လိုလိုပင္ အိမ္ေဆာက္ေပးေနေသာ ရြာမ်ားသို႔ လွည့္ပတ္ ဆင္းၾကည့္ရသည္။ ထိုသို႔ဆင္းၾကည့္ရင္ ကမၺလာတစ္ပင္ေခ်ာင္း ဆိုသည့္ ရြာေလးကို ေရာက္သြားသည္။

ယင္းရြာတြင္ အိမ္ငါးလံုး ေဆာက္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး လိုအပ္ေသာ သစ္ႏွင့္ တာေပၚလင္ မ်ားကိုလည္း ေပးထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ ေပးထားတာလည္း ၾကာၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုအိမ္ေလးေတြၿပီးေနၿပီဟု ကြၽန္ေတာ္ထင္ထားသည္။

ရြာကိုေခ်ာင္းထဲက လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ တာေပၚလင္အိမ္ေလးေတြ တန္းစီ ေဆာက္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေဆာက္ထားေသာ အိမ္ေလးေတြက သပ္ရပ္ၿပီး ၾကည့္ရတာ မ်က္စိထဲမွာ ညီညီညာညာ ရွိသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဆာက္ေပးရတဲ့ အဖြဲ႕လည္း စိတ္ခ်မ္းသာသည္။

ကုန္းေပၚ တက္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အိမ္ငါးလံုးအနက္ တစ္လံုးက တာေပၚလင္ မကာရေသးသည့္အျပင္ ၾကမ္းမ်ားလည္း ခင္းရေသးျခင္း မရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘာျဖစ္လို႕ ဒီအိမ္က အခင္းေတြအကာေတြ မတပ္ေသးတာလဲဟု ေမးေတာ့ ပ်ဥ္ႏွင့္ မိုးကာစမေလာက္လို႔ဟု ရြာသားမ်ားက ေျပာၾကသည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔က အိမ္ကိုအတိုင္းအတာ သတ္မွတ္ေပးၿပီး အိမ္တစ္လံုးအတြက္ လိုအပ္ေသာ တာေပၚလင္ႏွင့္ ပ်ဥ္မ်ားကို တြက္ခ်က္ကာ လံုေလာက္ေအာင္ ေပးထားၿပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မေလာက္ရန္ အေၾကာင္းမရွိေပ။ ေသခ်ာေအာင္ ထပ္ေမးၾကည့္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ံုးႏွင့္ ရြာၾကားမွာ သစ္ႏွင့္ တာေပၚလင္အခ်ဳိ႕ ေပ်ာက္ေနၿပီ။ ထုတ္သြားတဲ့ တာဝန္ခံကို ေခၚခိုင္းေတာ့ ထိုတာဝန္ခံက ကဏန္းေထာင္သြားသည္၊ ရြာထဲတြင္ မရွိဟု ဆိုသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ရြာထဲတြင္ လွည့္ပတ္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး တာဝန္ခံလာလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တို႔႐ံုးကို လႊတ္လိုက္ပါဟု မွာထားၿပီး တျခားရြာသို႔ ခရီးဆက္ခဲ့ရသည္။

ေလွစက္ပ်က္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ေလွေပၚမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနတုန္း ေယာသားက လာႏိုးသည္။ ေစာေစာက ကမၺလာ တစ္ပင္ေခ်ာင္းရြာက တာဝန္ခံ လိုက္လာသည္ဟု ဆိုသည္။ ေလွဦးေရာက္ေတာ့ ကမၺလာ တစ္ပင္ေခ်ာင္းရြာက တာဝန္ခံကို ေတြ႕ရသည္။ ပစၥည္းေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္တာလဲဟု ေမးေတာ့ ေလွမႏိုင္လို႔ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ထားခဲ့တာပါတဲ့။

တကယ္ေတာ့ တျခားပစၥည္းေတြ သယ္ထားၿပီး မိုးကာလိပ္ေလး တစ္လိပ္တည္းႏွင့္ ေလွမႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါ။ တကယ္လို႔ ေလွမႏိုင္လို႔ ထားခဲ့သည္ ဆိုလွ်င္လည္း သူတို႔ေနာက္ထပ္ ၿမိဳ႕ေပၚသို႔ အေခါက္ေခါက္အခါခါ လာေရာက္ၿပီး ပစၥည္းေတြ ထုတ္ယူေနသည့္အတြက္ တစ္ႀကိမ္မဟုတ္ တစ္ႀကိမ္ေတာ့ ထည့္သယ္သြားလို႔ ရသည္။ ဒါေၾကာင့္ တာေပၚလင္တစ္လိပ္ႏွင့္ အိမ္တစ္လံုး စာပ်ဥ္မ်ားကို ေျဖာင္ထားသည္ ဆိုသည္မွာ ေသခ်ာသည္။

အလြဲသုံးစား လုပ္သည္ဟုဆိုၿပီး ရဲကိုတိုင္ရင္ ထိုလူေတာ့ အခ်ဳပ္ထဲ ေရာက္ေတာ့မည္။ တာေပၚလင္ေလး တစ္လိပ္ႏွင့္ လူကို အခ်ဳပ္ထဲထည့္ ရမည္ဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္တတ္။ ဒါေၾကာင့္ သူခိုးထားတာကို မသိေယာင္ေဆာင္ၿပီး တာေပၚလင္လိပ္နဲ႔ သစ္ေတြ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ထားခဲ့တာဆိုရင္ အျမန္ဆံုး သြားယူပါ။ ၿပီးလွ်င္ အျမန္ဆံုး ေဆာက္ထားပါ ေနာက္တစ္ပတ္ လာၾကည့္မည္ဟု မွာထားခဲ့လိုက္သည္။

ယခင္က ေတာသူေတာင္သားမ်ားသည္ ႐ိုးသားၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာသူေတာင္သားမ်ား ရိုးသားၾက သည့္ အေၾကာင္းကို ကဗ်ာေတြလည္း ဖြဲ႕ၾကသည္။ သီခ်င္းေတြလည္း စပ္ၾကသည္။ ေနရာတိုင္းတြင္ လည္း ေတာသူ ေတာင္သားမ်ားကို ႐ိုးသားသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ယခုေတာ့ ေတာသူ ေတာင္သားမ်ားသည္ စာထဲေပထဲက ရြာသူရြာသားမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ မ႐ိုးသားသူ မ်ားလာသည္။ ထိုသို႔ ျဖတ္စားလွီးစား မ႐ိုးမသား လုပ္ရပ္မ်ားသည္ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းေလာ၊ ဂလိုဘယ္ လိုက္ေဇးရွင္း သေဘာအရ ကူးစက္လာသည္ေလာ။ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းေၾကာင့္ ကူးစက္လာသည္ ဆိုလွ်င္လည္း တျခားနည္းပညာ တိုးတက္မႈေတြ၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး လူေနမႈ အဆင့္အတန္း တိုးတက္ ေျပာင္းလဲမႈေတြ မကူးစက္ဘဲ ျဖတ္စားလွီးစား တစ္ခုပဲ ဘာေၾကာင့္ ကူးစက္လာရသလဲ။ အဲလိုမွ မဟုတ္ရင္ နဂိုကတည္းကပဲ အဲဒီလူေတြ မ႐ိုးသားၾကတာလား ......။ အစရွိသျဖင့္ ေတာင္စဥ္ေရမရ စဥ္းစားေနမိသည္။

ကြၽန္ေတာ္ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ႏွင့္ ေတြ႕ျဖစ္သည္။ သူႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္လည္း မေတြ႕တာ ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကာေနၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆိုင္တစ္ဆိုင္တြင္ ထိုင္ကာ စကားလက္ဆံု က်ၾကသည္။ သူက ကြၽန္ေတာ့္ကို ဘာေတြလုပ္ေနတာလဲဟု ေမးသည္။ ကြၽန္ေတာ္က လပြတၱာ တြင္ ေဗာ္လံတီယာ လုပ္ေပးေနသည့္ အေၾကာင္းေျပာျပရင္း၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတြ႕ႀကံဳေနရသည့္ ရပ္ရြာလူႀကီးဆိုးမ်ား ဘုန္းႀကီးဆိုးမ်ား (အနည္းစုသာ ျဖစ္ပါသည္) အေၾကာင္းကို ေျပာျဖစ္သည္။ ထိုအခါ သူငယ္ခ်င္းက သူလည္း ကြမ္းၿခံကုန္း ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ရြာတစ္ရြာသို လိုက္သြားခဲ့ဖူးသည္ဟု ဆိုသည္။
“မင္းတို႔လို အၾကာႀကီးေနတာ မေျပာနဲ႔ကြာ ငါတစ္ရက္တည္း လိုက္သြားတာေတာင္ ေျခာက္ပုလင္း ကိုယ္ေတာ္နဲ႔ ေတြ႕ခဲ့ေသးတယ္” ဟု ဆိုကာ ေျခာက္ပုလင္း ကိုယ္ေတာ္အေၾကာင္း ေျပာျပပါေတာ့သည္။ သူေျပာျပေသာ ေျခာက္ပုလင္း ကိုယ္ေတာ္သည္ ရသမွ် ကယ္ဆယ္ေရး ပစၥည္းမ်ားကို သူ႔အမ်ဳိးမ်ား ကိုသာ ေပးသည္ဟု ဆိုသည္။

တကယ္ေတာ့ ေျခာက္ပုလင္း ဆိုသည္မွာ တစ္ဂါလန္ ျဖစ္သည္။ အလွဴရွင္မ်ားကို ဒကာဟု ေခၚၾကသည္။ လွဴသည့္ အလွဴရွင္ စိတ္ပ်က္ေအာင္ လုပ္သည့္ ဘုန္းႀကီးကို ဒကာလန္ဟု ေခၚသည္။ ကြၽန္ေတာ့္သူ ငယ္ခ်င္း ေရာက္ခဲ့သည့္ရြာက ကိုယ္ေတာ္ကေတာ့ ဒကာေတြ လန္ေအာင္လုပ္ေပါင္း မ်ားေသာေၾကာင့္ တင္စားသည့္ အေနျဖင့္ ရြာသားမ်ားက ထိုကိုယ္ေတာ္ကို ေျခာက္ပုလင္းဟု နာမည္ ေပးထားၾကေလသည္။
စိုးေဇယ်ထြန္း
The Voice Weekly