Tuesday, November 19, 2013

၀န္ႀကီးလား၊ ၀န္စီးလား၊ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးလား

ခႏၶာငါးပါးသည္ အလြန္ေလးလံလွေသာ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးႀကီး ျဖစ္၏။ သူငါစသား ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါမ်ားသည္ ထိုခႏၶတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ေနၾကေသာ ၀န္ထမ္းမ်ားသာ ျဖစ္ၾကေလ၏။ ေလာက၌ ခႏၶတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ရေသာ ဒုကၡသည္ အႀကီးမားဆံုးေသာ ဒုကၡျဖစ္၏။ ထိုခႏၶာ ၀န္ထုပ္ႀကီးကို ပစ္ခ်ႏိုင္မွသာ ခ်မ္းသာအစစ္ကို ရရွိႏိုင္၏။ (ဘာရသုတၱန္)

တရားသေဘာအရ မိမိတို႔မွာ ကိေလသာ ၀န္ထုပ္၊ အဘိသခၤါရ ၀န္ထုပ္၊ ခႏၶာ၀န္ထုပ္လို႔ ၀န္ထုပ္ႀကီး သုံးခုရွိတယ္။ ေလာဘေဒါသစတဲ့ ကိေလသာ ဆယ္ပါးဟာ ကိေလသာ ၀န္ထုပ္ပဲ။ မိမိတို႔ ေန႔စဥ္ျပဳေနတဲ့ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံေတြက အဘိသခၤါရ ၀န္ထုပ္ပဲ။ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကေတာ့ ခႏၶာ၀န္ထုပ္ပဲ။ မိမိတို႔စိတ္ထဲ ေန႔စဥ္ဘာေတြ ျဖစ္ေနလဲ။ ေလာဘေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ေဒါသျဖစ္တဲ့ အခါလည္း ရွိတယ္။ ေမာဟကေတာ့ အျမဲလိုလို ျဖစ္ေနတယ္။ အျခားမာန၊ ဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၦာထိန၊ ဥဒၶစၥ၊ အဟိရိက၊ အေနာတၱပၸဆိုတဲ့ ကိေလသာေတြလည္း အခါအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဒီကိေလသာေတြဟာ မိမိတို႔အတြက္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးေတြပါပဲ။

မိမိတို႔ ေန႔စဥ္တစ္ခုခု လုပ္ေနၾကတယ္။ ဘာေတြလုပ္ေနၾကလဲ။ ကုသိုလ္ေတြလား၊ အကုသိုလ္ေတြ လား။ ေလာဘေဒါသ ဦးစီးလုပ္ရင္ေတာ့ အကုသိုလ္ေတြေပါ့။ ေမတၱာ ေစတနာ ဦးစီးလုပ္ရင္ေတာ့ ကုသိုလ္ေတြေပါ့။ လူတစ္ကိုယ္မွာ သိုလ္ႏွစ္ခုလို႔ဆိုေတာ့ ကုသိုလ္ျဖစ္ရင္ျဖစ္၊ ကုသိုလ္မျဖစ္ရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။ ကုသိုလ္ရရင္ရ၊ ကုသိုလ္မရရင္ အကုသိုလ္ရတယ္။ ဒါပဲရွိတယ္။ ဒီကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ ကံေတြကိုေတာ့ အဘိသခၤါရ ၀န္ထုပ္လို႔ ေခၚတယ္။ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကလည္း ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ပါပဲတဲ့။

နံနက္ အိပ္ရာထ၊ မ်က္ႏွာသစ္၊ သြားတိုက္၊ ကိုယ္လက္သန္႔စင္၊ နံနက္စာေကြၽး၊ ေရမိုးခ်ဳိး၊ အ၀တ္အစား လဲလွယ္၀တ္၊ ေရဆာေတာ့ ေရတိုက္၊ အစာဆာေတာ့ အစာေကြၽး။ ၂၄ နာရီ သြားရပ္ထုိင္ေလ်ာင္း ဣရိယာပုတ္ေလးပါးနဲ႔ ျပဳျပင္ေပး၊ မက်န္းမာေတာ့ ေဆးကုေပး။ ေန႔စဥ္ ဒီခႏၶ တာ၀န္ႀကီး ဟာ ေတာ္ေတာ္ႀကီးပါတယ္။ စားခ်င္တာ ေကြၽးေပးရ၊ ၀တ္ခ်င္တာ ၀တ္ေပးရ၊ ၾကည့္ခ်င္တာ ၾကည့္ေပးရ၊ နားေထာင္ခ်င္တာကို နားေထာင္ေပးရ၊ ခႏၶာကေတာင္းဆိုတဲ့ အာ႐ံုငါးပါးကို သူ႔အလိုလုိက္ ျဖည့္ ဆည္းေပးေနရတယ္။ ျပဳစုရ၊ ေမြးျမဴရ၊ ေစာင့္ေရွာက္ရ ေတာ္ေတာ္ခက္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးပါ။ ဘုရားကေတာ့ အာသီ၀ိေသာ ပမာသုတၱန္မွာ ေျမြဆိုးႀကီး ေလးေကာင္ကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ ေနရသလို ခႏၶာကိုယ္ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးဟာ ျပဳစုရ၊ ေစာင့္ေရွာက္ရ ခက္ခဲေၾကာင္း အႏၲရာယ္လည္း အလြန္ႀကီးေၾကာင္း အက်ယ္တ၀င့္ မိန္႔ၾကားခဲ့တယ္။

သံသရာ ၀ဋ္ဒုကၡဆိုတာ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးရဲ႕ ဒုကၡေတြပါပဲ။ ဒုကၡဆိုတာ ဘာမွန္းမသိတဲ့ ေမ်ာက္ႀကီးအား ကိုက္တတ္တဲ့ ေခြးတစ္ေကာင္ကို အိတ္ထဲထည့္ ထမ္းခိုင္းထား သလိုပါပဲ။ ပုထုဇဥ္ဆိုတာ ဒီခႏၶာရဲ႕ ဒုကၡႀကီးကို ဒုကၡမွန္း မသိရွာဘဲ ဒီခႏၶာႀကီးကို ခင္တြယ္ေနပါတယ္။ ထမ္းထားပါတယ္။ ဒီခႏၶာႀကီး က ေပးတာကေတာ့ ဒုကၡေတြခ်ည္း ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားက "ဒီခႏၶာႀကီး ထမ္းထားရတဲ့ ဒုကၡဟာ ေလာကမွာ အႀကီးေလးဆံုး ဒုကၡပဲ။ ဒီခႏၶာ၀န္ႀကီးကို ပစ္ခ်ႏိုင္မွသာ တကယ့္ခ်မ္းသာ စစ္စစ္ပဲ" လို႔ မိန္႔ခဲ့ပါတယ္။

လူဆိုတာ ဘ၀က ရွိေနျပန္ေတာ့ ခႏၶတာ၀န္အျပင္ ဘ၀တာ၀န္ေတြက ရွိလာျပန္တယ္။ မိသားစုတာ၀န္၊ ေဆြမ်ဳိးတာ၀န္၊ မိတ္ေဆြတာ၀န္၊ ရပ္ရြာတာ၀န္၊ တိုင္းျပည္တာ၀န္၊ ဘ၀ေပးတာ၀န္၊ သမုိင္းေပးတာ၀န္ စသျဖင့္ စသျဖင့္ တာ၀န္ေတြ၊ ၀တၱရားေတြ မ်ားစြာပါပဲ။ တာ၀န္နဲ႔ ၀တၱရားက ကြဲတဲ့ေနရာလည္း ကြဲတယ္။ တူတဲ့ေနရာလည္း တူတယ္။ တာ၀န္သိသူမွာ တာ၀န္ရွိသည္ဆိုတဲ့ စကားက တာ၀န္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ ၀တၱရားကို ေျပာတာပါပဲ။ မိဘ၀တ္၊ သားသမီး၀တ္ စတဲ့၀တၱရားေတြဟာ တာ၀န္ေတြ ျဖစ္တာမို႔ ဒီေနရာမွာ တာ၀န္နဲ႔ ၀တၱရား အတူတူပါပဲ။ ခြဲခ်င္ရင္ေတာ့ မျဖစ္မေန လုပ္ရမွာက တာ၀န္၊ ကိုယ့္အသိစိတ္ဓာတ္ ကိုယ့္ေစတနာနဲ႔ ကိုယ္လုပ္ရမွာက ၀တၱရား။ ဒီလိုေတာ့ ခြဲလို႔ရတယ္။

လူဆိုတာ ၀န္တစ္ခုခုေတာ့ ထမ္းေနရတာပဲ။ ဘာ၀န္မွ မထမ္းဘူးဆိုရင္ေတာ့ သူဟာလူပို တစ္ေယာက္ပဲ။ လူပိုဆိုရင္ေတာ့ ၀န္စီး၊ သို႔မဟုတ္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ျဖစ္သြားတယ္။ ယဥ္ေက်းတဲ့သူေတြ၊ အသိတရား ရွိတဲ့သူေတြဟာ မိမိအတြက္ သူတစ္ပါးအေပၚ ၀န္တက္မွာ၊ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးျဖစ္မွာ အလြန္စိုးရိမ္ ၾကတယ္။ ဒါဟာ ယဥ္ေက်းလိမၼာတဲ့ လကၡဏာပဲ။ ဒီလို ယဥ္ေက်းလိမၼာတဲ့ လူေတြဟာ လူနဲ႔လူ႔၀န္းက်င္ကို ဒုကၡမေပးၾကဘူး။ လူနဲ႔ လူ႔၀န္းက်င္ကို ဒုကၡေပးေနတာက ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ျဖစ္ေနတဲ့ လူစားေတြပဲ။ လူဆိုတာ စြမ္းႏိုင္ရင္ မိမိကသာ ကူညီရမယ္။ မိမိအတြက္ တစ္ဖက္သားကို၊ ပတ္၀န္းက်င္ကို အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစရဘူး။ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး မျဖစ္ေစ သင့္ပါဘူး။ ဒါဟာ အေျခခံက်တဲ့ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈပဲ။ ဒီလို အသိစိတ္ဓာတ္ရွိတဲ့ လူယဥ္ေက်း၊ လူလိမၼာေတြေၾကာင့္ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ဟာ သာယာတယ္။ ေအး ခ်မ္းတယ္။ ၀န္ထမ္းလို႔ ဆိုရာမွာ ၀န္ဆိုတာ တာ၀န္ သို႔မဟုတ္ အေလးခ်ိန္၀န္ပဲ။ ထမ္းဆိုတာက ထမ္းရြက္ျခင္း၊ ထမ္းေဆာင္ျခင္း၊ ထမ္းရြက္သူ၊ ထမ္းေဆာင္သူပဲ။ ၀န္က အထက္မွာ ရွိတယ္။ ထမ္းသူက ေအာက္မွာရွိတယ္။ ၀န္က ထမ္းသူရဲ႕ေခါင္းေပၚ သို႔မဟုတ္ ပခံုးေပၚမွာ ရွိတယ္။ ထမ္းသူက ၀န္ရဲ႕ေအာက္မွာ ရွိရတယ္။ ထမ္းသူက ၀န္ရဲ႕ေအာက္က မဟုတ္ဘဲ ၀န္ရဲ႕အထက္မွာ ေရာက္ေနခဲ့ရင္ သူဟာ၀န္ထမ္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ၀န္စီး သို႔မဟုတ္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးပဲ။

သာသနာ့၀န္ထမ္း ရွင္ရဟန္း ဆိုတဲ့အတုိင္း ရွင္ရဟန္းဆိုတာ သာသနာ့ ၀န္ထမ္းပဲ။ သာသနာ့၀န္ဆိုတာ ပရိယတၱိနဲ႔ ပဋိပတၱိ သို႔မဟုတ္ ဂႏ­ၴဓုရနဲ႔ ၀ိပႆနာဓုရ ႏွစ္ပါးရွိတယ္။ စာေပက်မ္းဂန္ သင္အံေလ့လာျခင္းနဲ႔ တရားဓမၼ က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္းဟာ သာသနာေတာ္ရဲ႕ မူလတာ၀န္ပဲ။ ရွင္ရဟန္းဟာ ပရိယတၱိအလုပ္ ပဋိပတၱိအလုပ္ကို မလုပ္ရင္ သူဟာ သာသနာ့၀န္ထမ္း မဟုတ္ဘူး။ သာသနာေတာ္အတြက္ ၀န္ထုပ္၀န္ ပိုးပဲ။ ရွင္ရဟန္းက သာသနာ့၀န္ကို မထမ္းရင္ သာသနာက ရွင္ရဟန္း၀န္ကို ထမ္းထားရတယ္။ သာသနာေတာ္ႀကီး တိုးတက္ျခင္း၊ မတိုးတက္ျခင္း၊ ႀကီးပြားျခင္း၊ မႀကီးပြားျခင္းဟာ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရွင္ရဟန္းေတြ သာသနာ့၀န္ကို တကယ္ထမ္းျခင္း၊ မထမ္းျခင္း အေပၚမွာပဲ အဓိက မူတည္တယ္။

၀န္နဲ႔အားက အနည္းဆံုး မွ်ေနမွသာ ေကာင္းတယ္။ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္အားက မ်ားတဲ့ဘက္ ရွိေနမွ ထမ္းထားတဲ့၀န္က ေပါ့တယ္။ အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္အားက နည္းေနခဲ့ရင္ ၀န္ကမ်ားသြားၿပီ။ ၀န္ကေလးသြားတယ္။ ၀န္ရဲ႕အေလးအေပါ့ဆိုတာ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ အားအေပၚမွာပဲ မူတည္တယ္။ ထမ္းေဆာင္သူကမ်ား၊ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္အားက မ်ားေနရင္ ၀န္ေပါ့တယ္။ ထမ္းေဆာင္သူက နည္း၊ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္အားက နည္းေနရင္ ၀န္ေလးတယ္။ ၀န္က ေပါ့ေနရင္ ေရွ႕ကိုေရာက္လြယ္တယ္။ ၀န္က ေလးေနရင္ ေရွ႕ကို ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေရာက္ဘူး။ ယခု မိမိတို႔ တိုင္းျပည္ ေရွ႕ကိုမေရာက္တာဟာ ၀န္က ေလးေနတာလား၊ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္အားက နည္းေနတာလား။ ထမ္းေဆာင္ပါမယ္လို႔ တာ၀န္ခံထား သူေတြက တကယ္မထမ္း ၾကလို႔လား။

သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြဟာ သာသနာ့ အလုပ္ကို တကယ္မလုပ္ရင္ သာသနာေတာ္အတြက္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးပဲ။ ကုမၸဏီ ၀န္ထမ္းေတြဟာ ကုမၸဏီ အလုပ္ကို တကယ္မလုပ္ရင္ ကုမၸဏီအတြက္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးပဲ။ ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္းေတြဟာ ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ တကယ္အလုပ္ မလုပ္ရင္ ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးပဲ။ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္း သံုးသန္းခန္႔ ရွိတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးျဖစ္တဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကို ထမ္းရြက္ထားရတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုဟာ ဘယ္လိုမွ ေရွ႕ကိုမေရာက္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္းတိုင္းဟာ ငါဟာ၀န္ထမ္းလား၊ ၀န္စီးလား၊ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးလား ဆိုတာေတာ့ ေသခ်ာစဥ္းစား သင့္တယ္။ ထမ္းႏုိင္ရင္ ထမ္း၊ မထမ္းႏုိင္ရင္ မထမ္းပါနဲ႔။ မထမ္းႏုိင္ပါဘဲ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ သက္သက္ၾကည့္ၿပီး ဇြတ္ေပၿပီး ထမ္းမေနပါနဲ႔။ မိမိေၾကာင့္ တုိင္းျပည္မွာ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ ဘုရားကေတာ့ မထမ္းႏုိင္ဘဲထမ္းရင္ လူမိုက္လို႔ မိန္႔ပါတယ္။

ႏိုင္ငံတစ္ခု ဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔၊ တိုးတက္ဖို႔ဆိုတာ ႏိုင္ငံ့၀န္ကို ထမ္းေနတဲ့ ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္းေတြ အေပၚမွာ အမ်ားႀကီး မူတည္ပါတယ္။ ဌာနဆိုင္ရာ အသီးသီးမွာ ၀န္ထမ္းအေရအတြက္ အနည္းအမ်ား၊ တကယ္လိုအပ္၊ မလို အပ္၊ တကယ္အလုပ္ ရွိ၊ မရွိ။ ၀န္ကို တကယ္ထမ္း၊ မထမ္းစတဲ့ အေနအထားေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ တိတိက်က် စိစစ္ဖို႔၊ သံုးသပ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ မလိုအပ္ဘဲ ၀န္ထမ္းေတြ မ်ားေနရင္ တုိင္းျပည္အတြက္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ျဖစ္သလို လိုအပ္ပါလ်က္ နည္းေနရင္လည္း မေကာင္းပါဘူး။ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။

ဌာနဆိုင္ရာ အသီးသီးမွာ တာ၀န္အႀကီးဆံုး ပုဂၢိဳလ္ရွိတယ္။ တာ၀န္အႀကီးဆံုး၊ ၀န္အႀကီးဆံုးမို႔ သူ႔ကို ၀န္ႀကီးလို႔ ေခၚတယ္။ ဒီ၀န္ႀကီးေတြရဲ႕ အေပၚမွာ ခ်ဳပ္ထားတဲ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ သို႔မဟုတ္ သမၼတဆို တဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲ တစ္ဦးရွိတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ တာ၀န္အရွိဆံုး၊ တာ၀န္အႀကီးဆံုး ဒီအဖြဲ႕ကို အစိုးရအဖြဲ႕လို႔ ေခၚၾကတယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ခုလံုးရဲ႕ ေသေရးရွင္ေရးဟာ သူတို႔လက္ထဲမွာပဲ ရွိတယ္။ ဒီအစိုးရ အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အမွားအမွန္၊ အဂတိတရား ကင္းမကင္း၊ တုိင္းျပည္အေပၚ တကယ္ေစတနာ ထားမထား၊ မဟာဗ်ဴဟာ၊ နည္းဗ်ဴဟာ ခ်မွတ္မႈ၊ အရည္အခ်င္း စတာေတြအေပၚ မူတည္ၿပီး တုိင္းျပည္ရဲ႕ အေရြ႕၊ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အတက္အက်က ျဖစ္ရတယ္။ အစိုးရအဖြဲ႕ တစ္ခုဟာ တုိင္းျပည္ကို ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္၊ တိုးတက္ေအာင္၊ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ရင္ ဒီအစိုးရ အဖြဲ႕ဟာ ၀န္ထမ္းဆိုတာ ေသခ်ာတယ္။ အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲ တုိင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရင္ေတာ့ အစိုးရ အဖြဲ႕ဆိုတာ တုိင္းျပည္အတြက္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးပါပဲ။ အေရးႀကီးတာက အစိုးရဆိုတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းဟာ တုိင္းျပည္အတြက္ ဘယ္လိုမွ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး မျဖစ္သင့္ဘူး။ အစိုးရ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္တဲ့ ၀န္ႀကီးဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ၀န္ႀကီးေတြလား၊ ၀န္စီးေတြလား၊ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးလားဆိုတာ မိမိတို႔ကိုယ္မိမိ ျပန္လည္သံုးသပ္ဖို႔ေတာ့ လိုလိမ့္မယ္။ မကူညီခ်င္ေနပါ။ မေႏွာင့္ယွက္ သင့္ပါဘူး။ သုခမေပးႏိုင္ ေနပါ။ ဒုကၡေတာ့ မေပးသင့္ပါဘူး။
အရွင္သံ၀ရာ လကၤာရ (ဓမၼပိယဆရာေတာ္)
Eleven Media Group